Home/Opleidingen/ITIL 4/ITIL Practice Manager
ITIL Practice Manager

ITIL Practice Manager

De ITIL 4 Practices trainingen zijn bedoeld voor professionals die hun vaardigheden in specifieke vakgebieden willen bewijzen en certificeren, of een goede praktijk overstijgende samenwerking en effectieve service value streams tot stand willen brengen.

Vraag meer informatie aan
  • Bewijs jouw ITIL skills in specifieke praktijkgebieden
  • Klassikale trainingen in Nederland

  • Bedrijfstrainingen
  • Virtuele trainingen

Het ITIL® Practice Manager (PM) traject

De praktijkmodules bieden een korte en flexibele training met de mogelijkheid om modules te bundelen, te mixen en te matchen.

Om het Certificaat Practice Manager te behalen, moeten alle 5 de individuele practices modules plus de ITIL Specialist Create, Deliver and Support module afgerond worden. Of de 3-daagse gebundelde of gecombineerde modules plus de ITIL Specialist: Create, Deliver and Support module.

Monitor, Support & Fulfil

De eerste set van 5 individuele ITIL-praktijken en Monitor, Support & Fulfil, de gecombineerde opleiding die alle 5 praktijken omvat, bestaan uit:

Plan, Implement and Control

De tweede set van 5 individuele ITIL-praktijken en Plan, Implement & Control, de gecombineerde opleiding die alle 5 praktijken omvat, bestaan uit:

Collaborate, Assure & Improve

De derde set van 5 individuele ITIL-praktijken en Collaborate, Assure & Improve, de gecombineerde opleiding die alle 5 praktijken omvat, bestaan uit:

ITIL Practice Manager Training

QRP International is een geaccrediteerde trainingsorganisatie (ATO) voor de ITIL Praktijkmodules. Bekijk onze ITIL training formats en kies er een die past bij jouw behoeften of die het meest geschikt is voor jouw collega’s.

ITIL Practice Manager: voordelen

  • Korte en flexibele opleiding
  • Directe toepassing in reële werksituaties
  • Bewijs en certificeer vaardigheden op specifieke praktijkgebieden
  • Kennis betreffende goede praktijk overstijgende samenwerking en effectieve service value streams

Hieronder vind je alle informatie per opleidingsonderdeel. Vul het formulier aan het einde van de pagina in om meer informatie aan te vragen.

ITIL Practice Opleidingsonderdelen

ITIL 4 Practitioner: Service Desk

De servicedesk is het contactpunt tussen de dienstverleners en de gebruikers.

Effectieve ontwikkeling en toepassing van de praktijk kunnen de gebruikerservaring, de klantervaring en het algehele succes van service relaties aanzienlijk beïnvloeden.

De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: De Service Desk is bedoeld voor IT-professionals die hun vaardigheden op dit specifieke praktijkgebied willen bewijzen en valideren.

ITIL 4 Practitioner: Incident Management

De ITIL 4 Practitioner: Incident Management practice module is voor IT professionals die betrokken zijn bij het minimaliseren van de negatieve impact van incidenten door het zo snel mogelijk herstellen van de normale dienstverlening.

ITIL 4 Practitioner: Problem Management

De ITIL 4 Practitioner: Problem Management praktijkmodule is bedoeld voor IT-professionals die de kans op en de impact van incidenten willen verkleinen. Dit door het identificeren van feitelijke en potentiële oorzaken van de incidenten. Ook leert men workarounds te creëren en veel voorkomende fouten te herkennen.

ITIL 4 Practitioner: Service Request Management

De ITIL 4 Practitioner: Service Request Management praktijkmodule is bedoeld voor IT-professionals die de overeengekomen kwaliteit van een dienst willen ondersteunen door alle vooraf gedefinieerde, door gebruikers geïnitieerde serviceverzoeken op een effectieve en gebruiksvriendelijke manier af te handelen.

ITIL 4 Practitioner: Monitoring and Event Management

De ITIL 4 Practitioner: Monitoring and Event Management practice module is voor IT-professionals die diensten en servicecomponenten systematisch willen observeren. En ook geselecteerde veranderingen die als events worden geïdentificeerd, willen registreren, rapporteren en erop willen reageren.

Change Enablement

De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: Change Enablement is voor professionals die het aantal succesvolle service- en productwijzigingen willen maximaliseren door ervoor te zorgen dat risico’s nauwkeurig zijn ingeschat, door wijzigingen te autoriseren en door een wijziging schema te beheren.

Release Management

De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: Release Management is er voor professionals die nieuwe en gewijzigde diensten en functies beschikbaar willen maken voor gebruik in lijn met het beleid van de organisatie en afspraken tussen de organisatie en haar service afnemers.

Service Configuration Management

De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: Service Configuration Management is bedoeld voor professionals die ervoor willen zorgen dat accurate en betrouwbare informatie over de configuratie van services en de configuratie-items die deze ondersteunen beschikbaar is waar en wanneer dat nodig is. Dit omvat informatie over hoe deze items worden geconfigureerd en de onderlinge relaties.

Deployment Management

De ITIL 4 Practitioner: Deployment Management praktijkmodule is voor professionals die willen leren hoe ze nieuwe of gewijzigde hardware, software, documentatie, processen of andere componenten kunnen verplaatsen naar live omgevingen. Dit kan ook gebruikt worden voor het uitrollen van componenten naar andere omgevingen voor testen of staging.

IT Asset Management

De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: IT Asset Management is bedoeld voor professionals die willen leren hoe ze de volledige levenscyclus van alle IT-assets kunnen plannen en beheren. Hiermee help je de organisatie waarde te optimaliseren, kosten te besparen, risico’s te beheren, besluitvorming over aankopen van IT-assets te ondersteunen voor hergebruik, buitengebruikstelling en verwijdering, en te voldoen aan wettelijke en contractuele vereisten.

Continual Improvement

De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: Continual Improvement is bedoeld voor professionals die willen leren hoe ze zich kunnen aanpassen aan het veranderende bedrijfslandschap door producten, diensten en werkwijzen voortdurend te verbeteren.

Service Level Management

De ITIL 4 Practitioner: Service Level Management praktijkmodule is bedoeld voor professionals die zich willen richten op duidelijke doelstellingen voor service gebruik, garantie en de algehele servicebeleving.

Relationship Management

De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: Relationship Management is bedoeld voor professionals die willen leren hoe ze tactische en strategische relaties tussen hun organisatie en haar belanghebbenden kunnen onderhouden.De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: Relationship Management is bedoeld voor professionals die willen leren hoe ze tactische en strategische relaties tussen hun organisatie en haar belanghebbenden kunnen onderhouden.

Information Security Management

De ITIL 4 Practitioner: Information Security Management praktijkmodule is voor professionals die inzicht willen krijgen in de best practices voor het veilig stellen van kritieke informatie om zo een vlotte bedrijfsvoering te garanderen.

Supplier Management

De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: Supplier Management is bedoeld voor professionals die de levering van kwaliteitsproducten en -diensten willen faciliteren door te leren hoe ze de leveranciers van hun organisatie kunnen beheren.

Meer informatie

Vragen of wilt je meer informatie ontvangen, neem dan gerust contact met ons op via het formulier.

  • 20+ jaar ervaring

  • 30,000+ professionals getraind

  • Alleen geaccrediteerde training